الأربعاء، 9 مارس 2022

حياتى أنا/ أيمن البكري/جريدة الوجدان الثقافية


 حياتى أنا

كلمات / أيمن البكري
ألم عذاب دموع أحزان
ندم خوف جراح حرمان
وناس قاسيه كنت شايفها حنينه
حسره وكسره وناس باعت العشره
خداع وخيانه وإهانه
ودنيا مفيهاش أمان
هى دى هى دى حياتى أنا
طريق طويل ومشيتوا
عشت بطيبه وب إحساس
قابلت ناس وعاشرت ناس
أمنت ناس وصدقت ناس
وإل ف الاءخر لقيتوا
ناس خانتنى وناس سابتنى
وناس هدتنى وناس باعتنى
من غير تمن ببلاش
العيب ف مين يازمن قولى
ودلوقتى إيه إل فاضلى
إستكترتوا عليا الحلم
عشقتوا فيا الظلم
وأنا راضى وبقول أمين
عرفونى من باب العلم
قصة حياتى لو إتعملت فيلم
هتنزل دموع ملايين
وتعدى سنين ببكى
وتعدى سنين بشكى
والقطر يجرى يجرى
ياقطر العمر هدى شويه
ضحكت كتير على نفسى
وقولت لسه بدرى
وكل إل راح وكل إلى ضاع منى
مش هترجعوا دموع عنيا
ولا حزنى ولا يأسى
ألم عذاب دموع أحزان
ندم خوف جراح حرمان
وناس قاسيه كنت شايفها حنينه
حسره وكسره وناس باعت العشره
خداع وخيانه وإهانه
ودنيا مفيهاش أمان
هى دى هى دى حياتى أنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق