الأربعاء، 28 يوليو 2021

قصيدة ( شعر غنائي ) وحبيتـ ـه بقلم / على حزين

 قصيدة ( شعر غنائي )

وحبيتـ ـه
بقلم / على حزين
يا ورد كان دبلان
وأنا أحييته
ومن بحر الهوى
أنا سقيته
رويته , ورعيته
وحبيتـ ـه
من كل قلبي
أنا حبيتـ ـه وهويته
واديته عمري
واديته عطفي ,
وحناني
وقلبي وروحي
وكل وجداني
وعن نفسي أنا بدِّيته ,
ومن الدنيا دي
أنا استثنيته
واستنيـ ـته أنا
أنا استنيـ ـته
يحن عليَّ ,
واترجيتـه ,
كتير اترجيته
لكن يا خسارة ,
وألف خسارة
فاتني وباعني بخسارة ,
يا خسارة ,
وأنا الـ حبيتـ ـه ,
وانا الـ هويته
حبيت ضحكته ,
وحبيت عينيه
وحبيت سكوته ,
وحبيت ايديه
وحبيتْ كلامه ,
وحبيتْ سكوته
وحبيتْ كل حاجه فيه
وكانتْ غلطة عمري
إني في يوم حبيتـ ـه
واديته عطفي
واديته حناني
والعطف والأماني
وأمَّنته على قلبي
وراحة بالي
وغنيتْ له أحلى الأغاني
واستنيـ ـته يحن عليَّ
واترجيته
لكن يا خسارة ,
وألف خسارة
فاتني وباعني بخسارة
خاين ولا لهـ ش أمان
وأنا الـ حبيتـ ـه ,
وكانتْ غلطة عمري
إني في يوم حبيتـ ـه
**************
تمت مساء الأربعاء 28 / 7 / 2021
على السيد محمد حزين ــ طهطا ــ سوهاج ــ مصر
Peut être une image de 1 personne et intérieur

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق