الأربعاء، 12 يناير 2022

أغنــــــــــــــــــــــــــــــية ـ قلــــــبي دفا ــ بقلم الشاعر معوض حلمي

 أغنــــــــــــــــــــــــــــــية

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــ قلــــــبي دفا ــــــــــــــ
أنا حـــاســـــس حضـنك ليا شـفا
مش عارف اقول عـلى قلـبك إيه
لـو حـاسـه الـبرد أنا قـلــبي دفـا
هافتحـلك بـابـه وتسـكــــني فـيه
وان شــــــوفت عـزولك بيتـجنى
مـــش عـــــــايز قلـــــبك يتــهنى
هاعـجـــنلك مــن روحـــي الحـنه
وهاحني عنيكي وهــادعي عـلــيه
أنا حـــاســـــس حضـنك ليا شـفا
مش عارف اقول عـلى قلـبك إيه
لـو حـاسـه الـبرد أنا قـلـبي دفـا
هافتحـلك بـابـه وتسـكـــني فـيه
على ناصـية بيتـكم في الحـــاره
أنا واقـــــف والــــــروح محـتاره
ماتشـــاوري وتديــــني أمـــــــاره
مقفــــول شـــباكك دايمـا لــــيه
أنا حـــاســـــس حضـنك ليا شـفا
مش عارف اقول عـلى قلـبك إيه
لـو حـاسـه الـبرد أنا قـلـبي دفـا
هافتحـلك بـابـه وتسـكـــني فـيه
وازرعـــلك فــيه فــل وياســمين
وأغـاني وزيـــنه عــلى الجنـــبين
وافرشــلك كــل سنيـــني حنــين
بس انتي تحـــني وترضـي عليه
دا أنا حـاســس حضـنك ليا شـفا
مش عارف اقول عـلى قلـبك إيه
لـو حـاسـه الـبرد أنا قـلـبي دفـا
هافتحـلك بـابـه وتسـكـــني فـيه
دا انا عايـــش باحـــلم بعنـــيكي
وإيـديا امـــا تـنام فـي إيــــدكي
وإن هــــاج البـــحر هاعــــديكـي
وهاكـونلك مـرسى وترسي علـيه
دا أنا حـاســس حضـنك ليا شـفا
مش عارف اقول عـلى قلـبك إيه
لـو حـاسـه الـبرد أنا قـلـبي دفـا
هافتحـلك بـابـه وتسـكـــني فـيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلمي الفلاح الفصيح معوض حلمي
Peut être une image de 1 personne et position debout

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق