الثلاثاء، 8 يونيو 2021

أنا وطبق المهلبية / حلقة جديدة لــ نونا محمد /جريدة الوجدان الثقافية


 ومساء الضحكه الحلوة وعدنا معكم

وحلقة جديدة ...
من رباعيات ( سي عبدالمتعال وعطية الإرهابية )
الملحمة الثالثة .. :
( أنا وطبق المهلبية )
.
وفي يوم عصرية ولا
هي مغربية
كنت وحدي بتغزل
في طبق المهلبية
فستق ولوز تسلملي
الحلوة إيديا
وفجأة وبدون إحم
ولا دستور
ولا حتى سلام
ياعنيا ..
لقيته بيقلي الموكوس:
أنا حتجوز ياعطية
وحجبلك ضرة
ودي قصة منتهيه
لازعيق ولا خصام
ولا تقوليلي حرام
عليك
دنا ولية
هي مقضيه
مقضيه ...
دي خرجتك ياخويا
الي منهيه ومقضيه ):
واسكت يالساني
متقلش الي بيا ..
بالبركة ياابو عيالي
ياسبعي وكل الي
ليا
واخدته بالحضن
بحنيه
وانا بفكر
أقطعه طرنشات
ولا اسلقه في
ميه مغليه^^
ابقا اعطيني
مفاتيح الدكان
والشقة والعربية
مهم كلهم بإسمي
وانا عايزاهم
في اللحظة ديه..!!
وضحك إبليس
من كيدك ياإنسيه 🙂
ولقيت المتعوس
بيتسحب زي
الحراميه
وبصوت مهزوز
اتقلب عبدالمتعال
لخالتي نبوية...
هو انتِ صدقتِ
ياعطية
داانتِ وردتي
الندية
بس متنسيش
تعطيني فلوس
الجمعية يااحلا
عسلية ..*
يعني مافيش جواز
ولا مثنى ولا رباع
ولا زينب ولاحمدية..
طب ابقا زود التوم
في التقليه
واشهق بصوت عالي
وانت بتحطها على
الملوخية
وعايزة الرز بالشعرية
اصلي بحبه آوي
ياعنيا ^^
ورجعت وحدي
أنا ونفسي
وطبق الملهبيه :))

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق