الأربعاء، 17 فبراير 2021

أصعب علىَ مين بقلم الشاعر جمال الشرقاوي

 أصعب علىَ مين

أسد الشعر العربي ) جمال الشرقاوي )
أغنية \ أصعب علىَ مين \
من كلمات و ألحان و توزيع \ جمال الشرقاوي \
أصعب علىَ مين
و لَّا مين
و ارو ح لِمين فـــ العالمين
أصعب علىَ روحي
و هىَ فين
أصعب علىَ مين
و انا ماشي لوحدي فــ غربتي
مش لاقي حد اصعب عليه
وخداني الدنيا فــ سكتي
و دة مين هَيمِدِّلِي إيديه
أصعب علىَ مين
بأمارة إيه
أصعب عليك
هو انتَ سألت من سنين
لمَّـا كنت اسأل عليك
كنت بتسبني حزين
كنت تهرب كنت ادوَّر
مين يضم قلبي مين
أصعب علىَ مين
أصعب علىَ مين
و لَّا مين
و ارو ح لِمين فـــ العالمين
أصعب علىَ روحي
و هىَ فين
أصعب علىَ مين
كنت برجع من طريق
غير الطريق الأوَّلَاني
أمسح دموعي فــ الخـَـفـَـا
و انجرح علىَ جرح تاني
كنت تقسَىَ كنت بسكُت
و قلبي يصرُخ بالأنين
أصعب علىَ مين
أصعب علىَ مين
و لَّا مين
و ارو ح لِمين فـــ العالمين
أصعب علىَ روحي
و هىَ فين
أصعب علىَ مين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق