الخميس، 1 أغسطس 2024

لوعه الشوق ـــــــــ د .اشرف الحسيني


 لوعه الشوق

اه من لوعه الشوق بعد رؤيتك ياالمحبوب
والقلب من الجمال بقي علي امره مغلوب
لما نظرت لعيونك في جمالهم دايب دوب
ولما شفت الابتسامه عنهاماهتوب
واه لما سمعت رقت الصوت كمان
بلبل بيغرد في المكان
خلي قلبي بيه ديما هيمان
يبياعين الهوي قولولي اعمل ايه
قلبي بناره انكوي وانا ذنبي بس ايه
اعشق وادوب واسلم امر الهوي ليه
يتحكم ويتشرط كمان فيه
شفت حبي عنده اول لما نظرت في عنيه
لقيت الرضي و الفرحه باينه كده عليه
والشوق الي كان بينا دوبنا انا وهو فيه
لما اتقابلنا وكانت ايدي في اديه
ومشينا وسط الناس ماحسيت بحد الا بيه
وساعه الغروب علي النيل الناس كلها حواليه
ومن بعيد مراكب فيها ناس كلها فرحانه كآنهابتحتفل بيه
وانا معاه بالكلام احكيله والاغيه
وكل الاحباب حوالينا بيحسدوني لما عنيا بتيجي في عنيه
ويشوفوا لهفتي وفرحتي بيه
ده تؤم روحي ربي هداني ليه
من نبع حبي انا ديما اسقيه
وجوه قلبي هيكون سكن ليه
يارب تكون السعاده ظاهره ديما في عنيه
وبالوفاء والاخلاص انا ديما اراعيه
بقلم د/اشرف الحسيني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق